05 Temmuz 2018

Kriz Öncesi ve Sonrası Volvo'ya Yatırım Yapanın Getirisi

"Tatil Jimnastiği: 3 Hisse, 1 Ekonomik Kriz, 1 Trump", "Volvo, Renault ve ford Otosan hisseleri ne durumda..." ve "Sömestr Jimnastiği: Sadece 3 Hisse" yazılarını okuyanlarınız bu yazının serini dördüncü yazısı olduğunu anlayacaktır; henüz okumamış olanlarınız ise önce linklediğim yazıları okumalarını tavsiye ederim. En son bu seri ile ilgili yazı yazdığımdan beri aradan altı ay geçti. Bu yazıda adından anlayacağınız üzere tek hisseyi inceleyeceğiz.



Aşağıdaki tabloda, 4 Mayıs 2007 tarihinde -hisse senedi fiyatı zirvesindeyken- Volvo'ya yatırım yapmış ve bugüne kadar hiç satmadan elde ettiği temettüleri de yeniden Volvo'ya yatıran bir yatırımcının getiri oranına hem İsveç Kronu (SEK) bazında hem de Amerikan doları ve Euro bazında bakıyoruz.



4 Mayıs 2007
4 Temmuz 2018
Temettü (Yeniden Yatırım Yapılmış)Son DeğerGetiri Oranı (%)Süre
Volvo-b.ST
SEK136,00
SEK139,30
SEK56,00
SEK195,30
%43,60
4079g
USD/SEK
6,7467
8,7435

8,7435
%29,60
EUR/SEK
9,1698
10,2266
10,2266
%11,52
Volvo-b.ST ($)
$20,16
$15,93
$22,34
%10,81
Volvo-b.ST (€)
€14,83
€13,62
€19,10
%28,76

2008 krizi öncesi zirvesindeyken uzun vadeli yatırım yapmanın getirisine baktık. Bir de krizi fırsata çevirenlere -nakiti olup- dipten uzun vadeli yatırım yapmanın getirisine bakalım...


4 Ocak 2009
4 Temmuz 2018
Temettü (Yeniden Yatırım Yapılmış)Son DeğerGetiri Oranı (%)Süre
Volvo-b.ST
SEK45,20
SEK139,30
SEK45,00
SEK184,30
%307,74
3468g
USD/SEK
7,8628
8,7435

8,7435
%11,20
EUR/SEK
10,7144
10,2266
10,2266
-%4,55
Volvo-b.ST ($)
$5,75
$15,93
$21,08
%266,67
Volvo-b.ST (€)
€4,22
€13,62
€18,02
%327,19

Kendi internet sitesinden ve Investing.com'dan yararlanarak hazırladığım tablolarda "krizler fırsat yaratır" sözünün ne anlama geldiğini iki tablodaki getiri oranı farkından rahatlıkla görebilirsiniz.


**

Öte yandan "forward annual dividend yield" olarak geçen bugün yatırım yapanın önümüzdeki sene alacağı temettü verimliliği gösteren gösterge %2.97 ve İsveç ekonomisinde enflasyon oranının %1.90 olduğunu dikkate aldığımızda temettü oranı İsveç için gayet ideal. Fiyat/kazanç oranına baktığımızda 13.07 seviyesinde -başka bir deyişle amorti süresi 13 yıl- ama ileriki f/k oranına baktığımızda 10.92 çıkıyor. Yani Volvo'nun kârının ileriki dönemde artması bekleniyor. Bu da iyi bir şey. Son 11 yılda 10 defa temettü ödemiş bu da yatırımcı sever bir şirket olduğunu gösteriyor.

Enflasyondan arındırılmış olarak SEK cinsinden baktığımızda ise kriz öncesi zirveden yatırım yapanın reel getiri oranı %26.79 olurken kriz sonrası dipten yatırım yapanın ise %270.45 olmuş.